Bussklubben 

OSA (stiftet 1894), har ca 1500 medlemmer, hvorav ca 80 på bussen. Vi arbeider for gode lønns- og arbeidsvilkår, og at kollektivtrafikk skal være et offentlig anliggende. Vi er imot anbud og privatisering. Kollektivtrafikken trenger langsiktighet, og bør ikke drives med profitt. Gode arbeidsvilkår gir bedre helse og levevilkår.

Her er dine tillitsvalgte 

Mer informasjon
 


Medlemsfordeler

Nyheter

Batteribussen er 44 prosent…

Kilometerprisen er 12,41 kroner for elbussen og 8,67 kroner for dieselbussen, og den elektriske koster dessuten over det dobbelte i innkjøp. Med andre ord…

Les mer | desember 2017

Rykende fersk historiebok

Da er endelig historieboka om Helgedagsforeninga/klubben kommet fra trykken. Alle i Helgedagsklubben vil få utlevert ett eksemplar hver. Andre som er…

Les mer | desember 2017

Førerløs teknologi - hvorfor…

#Ruter har som mange allerede vet, lenge lekt med tanken om å integrere førerløs teknologi inn i byen vår. Da først og fremt med…

Les mer | oktober 2017

Førerløse busser - hodeløst…

På nettsidene til NRK 28.11.17 kom nyheten om at førerløse busser kommer i framtida. ruters Bernt Reitan Jenssen kommenterer det på…

Les mer | november 2017

Vedtak servicepunkter -…

Vi hadde styremøte 13. nov. og behandlet Ruters ønske om å legge ned servicepunktene. Vi finner disse nyttige også for bussførerne,…

Les mer | november 2017

Jubilanter i foreninga

OSA har prøvd å ære de som i 25 eller 40 år har sett nødvendigheten av å være organisert. Takket være disse…

Les mer | oktober 2017

Nytt nr. av Omnibus

Snart slutt på ombordsalget?! Det er et spørsmål om tid før ombordsalget av billetter på buss er historie. Oslo Sporveiers…

Les mer | oktober 2017

Lønnsslipp spørsmål?

HR Sporveien har nå gått over til et nytt lønnssystem som gir konsekvenser for vår medlemmer. De som har lest utsendt epost fra HR datert…

Les mer | oktober 2017

La dem spise kake - Nye…

Av Hege Ulstein, Dagsavisen "En undersøkelse Arbeidsforskningsinstituttet gjorde i 2014 viste at konkurranseutsettingen innen rutebussnæringen har…

Les mer | august 2017

Omnibus

 Førerløse busser øker behovet for bussførere Selvkjørende busser vil ikke redusere behovet for bussførere, snarere…

Les mer | august 2017