OSA er i mot hele den prosessen (hvis det har vært noen) når det gjelder avvikling av servicepunktene til Sporveien. Hovedargumentet for avvikling er at passasjerene bruker app’en til Ruter for å kjøpe billett.
I stillingsinstruksen for medarbeidere i Servicepunktene er innholdet ganske mer omfattende! At Ruter og Sporveien velger å se helt bort fra disse oppgavene er helt på jordet. OSA mener at oppgavene kan bli flere for å sikre en trygg og god reise for byens befolkning. Vi vil gjøre hva vi kan for å reversere avviklinga.
Fra instruksen:
- God norsk, skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Beherske engelsk muntlig
- Grunnleggende datakunnskap
- Kjennskap til utvikling og slokking av brann
- Kjennskap til alarmsystemer
Oppgaver:
· Salg av billetter i henhold til gjeldende billett- og takstsystem
· Rekonstruere billetter
· Betjene innbytte og refusjon
· Sende inn kvitteringer for dagens salg
· Veilede kunder om bruk av billettsystemet
· Veilede kunder i bruk av T- banesystemet og Ruters linjenett og reisegarantien
· Registrere feil og klager i Ruters saksbehandlingssystem
· Utføre ettersyn/tilsyn med stasjonen og rapportere feil og mangler, fjerne løssøppel.
· Rapportere avvik til TLT
· Innsatspersonell ved avvik
· Ved driftsstans skal stasjonsmedarbeidere gjennomføre avstenging av områder i samråd med TLT
· Bidra med informasjon til kunder
· Ved brannutvikling i tog og stasjonsbygning iverksette tiltak i samråd med TLT
· Bidra til kundens sikkerhet i situasjoner med unormalt store menneskemengder
· Rapportere avvik, særlig med sikkerhetsrisiko, til seksjonsleder